Jak nie zardzewieć…w niepogodę?

W deszczowy, zimny dzień bardzo trudno zmobilizować się do biegania. Jeden ludzik w Twojej głowie mówi:„ odpocznij, wygrzej się pod kocem. Jesteś zmęczony. Odpocznij i oglądnij film. Nie chce Ci się, jutro pójdziesz na spacer i nic złego się nie stanie”. Drugi wręcz przeciwnie przypomina Ci o wcześniejszych przyrzeczeniach.„Nie odpuszczę nawet w deszczowy dzień.”. Który z nich wygra zależy od Ciebie. Przecież wiesz, że dłuższa przerwa zniweczy dotychczasowy wysiłek. Chcesz być fit na wiosnę? Co wybierasz?

Kluby Fitness

siłownia3

Boimy się klubów fitness, potocznie nazywanych „siłowniami”. Sądzimy, że przychodzą tam młodzi, wysportowani ludzie, kulturyści aby kształtować mięśnie swojego ciała. Myślimy, że jest to zamknięte dla nas środowisko. Nie wiemy do czego służą stojące tam przyrządy. Wstydzimy się swojego ciała. Co tu ukrywać, z wiekiem, bez względu na styl życia jaki prowadzimy, nasze ciało daje oznaki upływającego czasu.

Nie miałam racji

Nie lubiłam siłowni. Zanim zaczęłam biegać chodziłam do małej siłowni, przez kilka miesięcy. Zrezygnowałam ponieważ przychodzili tam często młodzi mężczyźni, którzy rozmawiali z sobą wulgarnym językiem. Wokół nich roznosił się zapach potu i rzadko mytego ciała.

Ponownie spróbowałam w styczniu 2017 roku. Sympatyczny, młody trener personalny po krótkiej rozmowie, dotyczącej mojego zdrowia i przyczyn rozpoczęcia treningów oprowadził mnie po obiekcie. Wytłumaczył do czego służą poszczególne urządzenia. Słuchałam rad i wskazówek. Pod okiem trenera rozpoczęłam pierwszy trening dostosowany do moich możliwości.

Obiekt nie jest najnowszy, ale systematycznie unowocześniany. Miła atmosfera, czyste pomieszczenia, zadbana strefa relaksu, zachęciły mnie aby wrócić.

Nautilus TRAINING CENTER

joga

Przychodzę tutaj 2, 3 razy w tygodniu, na około 2 godziny. W klubie korzystam z:

      • bieżni. Włączam Endomondo z opcją biegu na bieżni. Przebiegam około pięciu kilometrów. Na komputerze bieżni ustawiam dystans, kąt nachylenia i prędkość. Obserwuję parametry pracy mojego serca. Równocześnie słucham muzyki lub radia,
      • siłowni. W zaleconych przez trenera seriach, z odpowiednim dla mnie obciążeniem, ćwiczę mięśnie ramion, barków, brzucha, aby wzmocnić kręgosłup. Korzystam z najlepszych dla mnie „maszyn siłowych”,
      • strefy cardio. Tutaj można min. pojeździć na rowerze, poćwiczyć na steperze (wykonujemy ruchy podobne jak przy wchodzeniu na schody) lub na orbitreku. Jest to urządzenie łączące cechy: bieżni, roweru i stepera,
      • zajęć zespołowych, różnego typu np. joga. Ćwiczymy w większych grupach pod okiem instruktora, który motywuje do wysiłku,
      • sauny suchej. Ma najwyższą temperaturę około 100 stopni. Jednocześnie bardzo niską wilgotność powietrza – 10%. Łagodzi dolegliwości mięśniowe, reumatoidalne zapalenie stawów, zapalenie stawów kręgosłupa. Każdy trening kończę relaksem w saunie.

        Wybrałam Nautilus TRAINING CENTER z powodu bliskiej odległości od miejsca zamieszkania.

        Ruda

        siłownia

        Aneta Ubysz „Ruda” jest instruktorką. Prowadzi zajęcia Zdrowe Plecy, DEEP Work, Antycelullit, Zumba i inne. Rudą poznałam za zajęciach Zdrowe Plecy. Dwa dni wcześniej można „zaklepać sobie” miejsce na klubowym koncie w internecie. Trzeba się śpieszyć. Zajęcia mają dużą popularność. Przez 45 minut, przy muzyce ćwiczymy różne partie naszych kręgosłupów. Młoda, ładna dziewczyna, z dużym poczuciem humoru łatwo nawiązuje kontakt z uczestnikami. Jest bardzo energetyczna. Pokazuje ćwiczenia. Chodzi po sali i poprawia nasze błędy. Ćwiczymy na matach. Korzystamy z piłek lekarskich. Zajęcia są intensywne, a samopoczucie po zakończeniu doskonałe. Kończąc Ruda żegna się z każdym przybijając „piątkę”.

        Od czego zacząć?

          • poznaj ofertę obiektów fitness w Twoim mieście,
          • dokładnie przeczytaj regulamin klubu. Miesięczna cena karnetu na czas nieokreślony, minimum 2 miesiące, to około 110zlotych. Obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia. Można znaleźć korzystne oferty promocyjne,
          • pomyśl czy proponowane formy aktywności spełniają Twoje oczekiwania,
          • w ramach tzw. free pass czyli darmowej wejściówki, masz zazwyczaj od jednego do trzech nieodpłatnych wejść do kluby, bez ograniczeń czasowych, w tym jeden darmowy trening, na który należy wcześniej umówić się z instruktorem,
          • przygotuj strój sportowy i spróbuj.

        Trzy pokolenia

        silownia2

        Z radością i zdziwieniem zauważyłam, że w obiekcie ćwiczą trzy pokolenia. Ruda do wszystkich zwraca się po imieniu. Alina skończyła 60 lat.„Do ukończenia studiów trenowałam koszykówkę. Potem założyłam rodzinę. Wychowywałam dzieci. Nie miałam czasu myśleć o sobie. Przychodzę tutaj od 15 lat, zwykle codziennie. Oprócz sobót i niedziel. Lubię zajęcia grupowe. Szczególnie aerobik. Jeżdżę na rowerze czytając bieżącą prasę. Odpoczywam i dbam o swoje plecy. Z powodu siedzącego trybu pracy nabawiłam się kłopotów z kręgosłupem”. Iwona jest młodsza. Skończyła 50 lat. Chodzi na pływalnię. W klubie można ją spotkać trzy razy w tygodniu. Zimą jeździ na nartach. Latem razem z synem żegluje. Jest bardzo miła i pogodna. Miała problemy z sercem dlatego po dłuższej przerwie „zabrała się za siebie”. Podobnie Dariusz 55+. 12 lat temu skończył z paleniem. Zaczął ćwiczyć. Początkowo jeździł na rowerze. Tak zalecił opiekujący się nim kardiolog. Potem mógł pozwolić sobie na intensywniejsze ćwiczenia. Przyszedł na siłownię. Najstarsza osoba, którą znajduję tego dnia, ma około 70 lat. Sympatyczny starszy pan jest zajęty szybkim chodem na bieżni. Nie przerywam i pozdrawiam go uśmiechem.

        Kolega opowiadała mi, że jeśli ma „doła” ucieka do galerii handlowych. Byłam zdziwiona i zapytałam dlaczego właśnie tam.„ Jest dużo światła i wiele kolorowych rzeczy. Lubię wtopić się w tłum nieznanych ludzi. To prawda, że nastrój zmienia się tylko na chwilę. Potem powracają złe myśli. To taka moja odskocznia”.

        Proponuję inny sposób na siebie podczas niepogody. Klub sportowy, pływalnia, ścianka wspinaczkowa…?. Jestem pewna, że Twój nastrój nie zmieni się tylko na chwilę. Odejdą złe myśli. Poczujesz się silniejszy. Co o tym myślisz? Spróbujesz?

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz